Vljudno vabljeni na razstavo fotografij
Virginia Vrecl
ARHITEKTURNE IMPRESIJE IN TEKSTURE
v Galeriji Šolt, Študentsko naselje v Rožni dolini, blok VII, Ljubljana.
Odprtje razstave: torek 11. februarja 2025 ob 18:30.
Razstava bo na ogled do 10. marca 2025 od ponedeljka do četrtka med 9. in 16. uro, ob petkih med 9 in 13.uro.
Spremni tekst k razstavi:
V svojih fotografskih vizurah Virginia Vrecl raziskuje tako prostorske kompozicije kot kompozicije arhitekturnega detajla in v njih prepoznava edinstvene raznolikosti. Medtem ko z gibanjem in delovanjem v grajenih in naravnih prostorih osmišljamo svoj vsakdan, prav te edinstvene danosti pogosto spregledamo. Čeprav se nam morda zdijo samoumevni rezultat tehnike ali programskih zahtev, pa pozornemu pogledu lahko govorijo svoje zgodbe.
Arhitekturna fotografija realni tridimenzionalni prostor, ki ga dojemamo v gibanju, prevaja v ploskovno dvodimenzionalnost. Nekaj več pa doseže, ko v predmetu opazovanja razkrije novo plast. S tem prikaže arhitekturo na poseben način. Lahko pa tudi vpliva na siceršnje dojemanje te arhitekture in prostora, v katerem se ta nahaja.
Celote arhitekturnih kompozicij Virginia beleži v izsekih, ki govorijo vzporedne zgodbe. Zgodbe o pristnosti in prisotnosti, spremenljivosti in sprejemljivosti, obstojnosti in mimobežnosti. Kot da bi nas želela opomniti: arhitektura na opazovalce in uporabnike učinkuje – na posameznika napravi čutni vtis. Impresija je nekaj, kar nastane v zavesti kot posledica hitrega, navadno čustvenega sprejemanja zunanjega sveta. Pomeni pa tudi umetniško delo, ki tak vtis prikazuje ali posreduje.
Skozi impresije Virginia podaja zgodbe, ki so del zgradb ali okolja, in zgodbe iz polja formalne estetike. Slednje se zarišejo kot teksture: kompozicije vzorcev, oblik, kontrastov, geometrij, igre svetlobe in senc, ki arhitekturo predstavljajo onkraj njenega osnovnega praktičnega namena.
John Kosmopoulos je takšen pristop poimenoval arhistraktna umetnost. Z njo pa Virginia preseže dvojnost pretočnosti prostora in operativnosti detajla. V svojem pogledu z jasno avtorsko noto ponudi tretji pogled, poseže v prostor in čas, in iz vsakdanjega okolja iztrga fragmente posebnega. Slednje nas lahko navdihuje, nas napelje k prespraševanju ali nas draži. Takšno raziskovanje vsakdanjega pa presega formalni estetski diskurz in posega v sfero družbenega. Na eni strani predstavi različne možnosti dojemanja neposredne sedanjosti, hkrati pa nas predrami in spodbudi h kritičnemu odzivu.
V prostoru vsakdanjega življenja namreč nismo pasivni uporabniki, ampak aktivni udeleženci.
Peter Šenk
Fotoklub Ljubljana