ISKRENE PODOBE z mladinskega bienala v Bolgariji

 

Fotografska zveza Slovenije (FZS) je polnopravna članica Mednarodne zveze za Fotografsko umetnost (FIAP), ki združuje okoli 90 državnih fotografskih zvez z vseh kontinentov. Ena od FIAP-ovih dejavnosti je tudi podpora mladinski fotografiji.

Vsaki dve leti pri FIAP najdejo partnerja v drugi državi in soorganizirajo mednarodno razstavo mladinskih fotografij, kjer sodelujejo državne kolekcije. Na takih bienalih smo Slovenci že sodelovali in včasih tudi dosegli opazne rezultate. Vendar je ta dejavnost v zadnjih letih nekoliko zamrla. Zato si je spomladi 2018 skupina fotografov v FZS (sedanji izvršilni odbor FZS) zadala cilj, da obnovi delo z mladimi in je medse tudi privabila ljudi, ki imajo na področju dela z mladimi fotografi že izkušnje. Plod tega je bil presenetljiv, mladi fotografi so se odzvali v takem številu, kot se v zadnjih 10 letih še ni zgodilo. Predvsem gre tu zahvala vsem mentorjem, ki so sodelovali pri akciji.

Na poziv k prijavi za sestavo državne kolekcije za Svetovni mladinski FIAP bienale v Bolgariji 2018 se je odzvalo 32 mladih avtorjev v kategoriji do 16 let in 45 mladih avtorjev v kategoriji do 21 let. Za razstavo je bilo potrebno izbrati po dvajset fotografij v vsaki starostni kategoriji, pri čemer lahko posamezni avtor sodeluje z največ dvema fotografijama. Žiranta Matej Peljhan in Vasja Doberlet sta izbrala kolekcijo, ki je poleti v Bolgariji dosegla odličen rezultat;

Slovenska kolekcija v skupini do 16 let je osvojila odlično drugo mesto in FIAP ZLATO MEDALJO, starejši pa so v svoji skupini zasedli 11. mesto in sprejem na razstavo. Za kvaliteto in zagnanost slovenskega fotografskega podmladka se torej ni bati – čestitke vsem sodelujočim, njihovim mentorjem ter organizatorjem. Nagrada je gotovo tudi velika vzpodbuda za nadaljnje delo z mladimi tako na individualnem nivoju kot tudi za njihovo povezovanje pod okriljem Fotografske zveze Slovenije.

Skupino do 16 let so zastopali:
Rene Kračun, Aljaž Resman, Vito Šolinc, Luka Banfi Veselko, Žiga Češnovar, Izidor Vogrinec, Luka Šadl, Tim Jevšnik, Andraž Bregeš Kugovnik, Jakob Vogrinec, Vita Senčar, Aljoša Videtič, Filip Vukovič in Naja Remic.

V skupini do 20 let so bile fotografije avtorjev:
Veronika Malačič, Sara Dobrotinšek, Anamarija Valentina Dajnko, Peter Škrilec, Patricia Ramšak, Urban Vendramin, Martin Klabus, Van Dečko, Martin Žgela, Vid Palčnik, Gal Žvab, Živa Vertačnik,  Ališka Kuster, Saša Šibilja, Zala Kert in Pia Golob.

Nekatere poslane fotografije bi lahko bile sprejete tudi na kakšni drugi FIAP razstavi v svetovni konkurenci, seveda pa je nekaj fotografij tudi takih, kjer se bodo avtorji še morali naučiti uporabljati in dobro izrabljati orodja, ki so nam danes na voljo. Vseeno pa med izbranimi fotografijami najdemo plod dobrih sposobnosti opazovanja, pa domiselnosti pri ustvarjanju dogodkov, ki se jih fotografira, pa tudi kaj vse se da s premišljeno fotografijo povedati.

Da bo ustvarjalnost slovenskega fotografskega podmladka dosegla čim širšo publiko in ugled, smo poslani kolekciji oblikovali v samostojno fotografsko razstavo pod imenom ISKRENE PODOBE. Razstava bo na ogled v Fotografskem muzeju Maribor od 10.1.2019 do 6.2.2019. Odpiralni čas muzeja je od torka do petka 9.00 – 17.00 ter 13.00 – 17.00 v soboto, za najavljene skupine pa je odprto tudi izven delovnega časa.

 

 

O konceptu razstave je razmislek zapisala Sonja Buhvald:

ISKRENE PODOBE

Mladinska fotografija. Otroška, ali morda že odrasla? Na pragu zrelosti, ko se prepletajo različni svetovi, ko se zdi, da pihajo viharji bolj kot kdaj koli, se neslišno in po tiho dotikajo bistva, od tistega najbolj veselega do najbolj ranljivega. Ko oko zazre podobo in jo preslika skozi zrcalo svoje duše, medtem pa neobremenjeno pripoveduje o njej. Vse to je mladinska fotografija. Kreativna in ustvarjalna. Na trenutke se spogleduje z odraslim svetom, a hkrati ohranja mladost, igrivost in trenutek, ko se izrazi, kar mora izraziti. Od narave, kjer pomirjeno sledimo edinstvenemu trenutku, do mimobežnih posnetkov, ob natančnem opazovanju dogajanja mimoidočih. Izpovednost in zgodba, ki jo pripovedujejo, sproščenost ob doživljanju prostih trenutkov in svobode, neobremenjenost in sreča.

V fotografijo so ujete sanje, bolečina, žalost in cela paleta čustev.  Vse to, kar pripisujemo kot domeno odraslih, jo mladina pri svojih rosnih letih izraža in nas postavlja pred trenutek resnice, ko se soočimo z njihovo in njihovim bistvom. Jim lahko podamo roko in jih popeljemo na varno, v svet, kjer bi nekatere podobe iz njihovih fotografij lahko izginile? Jim lahko omogočimo, da bo njihov fotografski svet poln čudovitih in svetlih podob veselja in sreče?

Nekaj pa je zagotovo. Mladinska fotografija je pristna in iskrena. Naj takšna ostane še naprej. Naj pripoveduje zgodbe, ki jim bomo prisluhnili vsakič, ko nas bodo vabile, da si jih vzamemo k srcu.